Kamil Yazici. Despre Moldova, bere şi succes

Recomandăm spre lectură un interviu cu Kamil Yazici, manager general al companiei Efes Vitanta Brewery Moldova. Kamil Yazici, face parte din străinii care dezvoltă afaceri de succes în ţara noastră. Născut şi educat în SUA, Kamil a lucrat timp de zece ani la Moscova înainte de a veni la Chişinău, iar aici este probabil cel mai tânăr manager general din istoria companiei din Moldova, preluând funcţia în noiembrie 2011, când încă nu împlinise nici 32 de ani. Ce impresii are despre Chișinău și ce preferințe are aflați citind interviul.

Locuiţi şi lucraţi la Chişinău de aproape un an. Ce relaţie aveţi cu acest oraş?
Primăvara şi vara îmi place să mă plimb prin oraş. E plăcut şi interesant, dar şi util să ieşi în stradă, să intri în magazine, să fii în preajma oamenilor şi să interacţionezi cu ei. Preferata mea este strada 31 August 1989. Am câteva restaurante preferate pe care le vizitez frecvent şi la care merg împreună cu invitaţii mei. Am fost şi la Orheiul Vechi, un loc emblematic al trecutului istoric şi geologic. Din mâncarea moldovenească, îmi place zeama şi mămăliguţa cu nişte cărniţă gustoasă! (zâmbeşte)

Ce părere aveţi despre ţara noastră, despre capitală şi despre oameni? Care sunt cele mai importante probleme şi avantaje ale Moldovei, observate de un om din afară?
Îmi place caracterul deschis şi binevoitor al oamenilor. Moldovenii, la fel ca şi ruşii, ştiu să se bucure de viaţă şi, ca turcii, sunt generoşi şi ospitalieri. Ca investitori, ne simţim bineveniţi în această ţară. În orice mediu de afaceri, indiferent de timp sau ţară, există dificultăţi care trebuie înlăturate. Cred că soluţia o constituie capacitatea de a conştientiza dificultăţile şi colaborarea eficientă a guvernului cu societatea civilă şi reprezentanţii mediului de afaceri pentru rezolvarea lor. Moldova este o ţară în plin proces de dezvoltare, deschisă pentru schimbări. Dar are abia 20 de ani, vârstă greu de comparat cu 90 de ani ai Turciei şi peste 230 ai Statelor Unite. Este cu adevărat entuziasmant şi îţi dă o satisfacţie profundă să participi la formarea viitorului unei ţări.

Vă mai amintiţi prima zi petrecută la Chişinău? Care au fost primele dvs. gânduri şi impresii?
Îmi place ceea ce am găsit aici. A fost un contrast puternic după Moscova: oamenii sunt mai plăcuţi, traficul este mult mai lejer şi preţurile mai mici. Dar am observat şi similitudini cu Rusia şi Turcia. În Moldova, un mare procent de populaţie vorbeşte fluent limba rusă şi se simte moştenirea sovietică. Ca şi Turcia, Moldova e o ţară ospitalieră, iar multe cuvinte din vocabularul localnicilor vin din limba turcă – ciorbă de la ciorbaşi, sarmale de la sarma, şi altele.

Interviul complet îl citiți accesînd sursa.

Sursa: YAZICI, Kamil. Despre Moldova, bere şi succes : [interviu cu Kamil Yazici, manager general Efes Vitanta Brewery Moldova] / consemnare : Irina Tribusean. În: VIP Magazin [online] [citat 27.10.2015]. Disponibil : http://www.vipmagazin.md/profil/Kamil_Yazici_Despre_Moldova_bere_si_succes/

One thought on “Kamil Yazici. Despre Moldova, bere şi succes

Leave a Reply

